Sprawozdanie z realizacji Projektu ,,Edukacja Inwestycją w Przyszłość” za okres 01.10.2017- 22.06.2018 w Zespole Szkół w Niechlowie
2018-07-05
1 października 2017r. rozpoczęła się realizacja projektu pod hasłem: ,,Edukacja inwestycją w przyszłość” ” (nr projektu RPDS.10.02.01-02-0016/17), który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Będzie on realizowany przez dwa lata.
Jego głównym celem jest wzrost kompetencji uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języków obcych oraz zwiększenie umiejętności cyfrowych.
W ramach projektu uczniowie będą uczestniczyli w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych oraz rozwijających ich zainteresowania matematyczno-przyrodnicze, językowe, a także umiejętności programowania i kodowania.
Zestawienie liczby zrealizowanych godzin w okresie sprawozdawczym:
Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Niechlowie klasy I-VI
Rodzaj zajęć |
Nauczyciel |
Liczba godzin
|
Zajęcia wyrównawcze matematyczne |
Anna Zarzycka |
27 |
Zajęcia wyrównawcze z matematyki |
Natalia Kuchta |
30 |
Zajęcia wyrównawcze Z j. angielskiego I-III SP |
Małgorzata Fabijańczyk |
30 |
Zajęcia wyrównawcze Z j. angielskiego IV-VI SP |
Joanna Pakuła |
14 |
Koło zainteresowań matematyczno-przyrodnicze |
Anna Zarzycka |
27 |
Koło zainteresowań matematyczno-przyrodnicze |
Ewelina Stojanowska |
29 |
Programowanie i kodowanie klasy I-III SP |
Dorota Izdebska |
34 |
Programowanie i kodowanie klasy I-III SP |
Joanna Tomaszewska-Rząsa |
29 |
Programowanie i kodowanie klasy IV-VI SP |
Anna Majer; Od 15.11.2017 na czas zastępstwa Katarzyna Szabelak |
25 |
Razem: |
|
245 |
Gimnazjum im. K. K. Baczyńskiego w Niechlowie i kl. VII SP
Rodzaj zajęć |
Nauczyciel |
Liczba godzin
|
Zajęcia wyrównawcze matematyczne I grupa |
Natalia Kuchta |
58 (razem obie grupy) |
Zajęcia wyrównawcze matematyczne II grupa |
Natalia Kuchta |
|
Zajęcia wyrównawcze matematyczno-przyrodnicze |
Anna Zarzycka |
27 |
Zajęcia wyrównawcze matematyczno-przyrodnicze |
Anna Majer |
22 |
Zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego I grupa |
Katarzyna Szabelak |
26 (razem obie grupy) |
Zajęcia wyrównawcze z j. angielskiego II grupa |
Katarzyna Szabelak |
|
Koło zainteresowań matematyczne |
Natalia Kuchta |
31 |
Kolo zainteresowań chemiczne |
Monika Jankowiak |
32 |
Kolo zainteresowań biologiczne |
Monika Jankowiak |
30 |
Kolo zainteresowań fizyczne |
Anna Zarzycka |
27 |
Kolo zainteresowań geograficzne |
Anna Majer; W zastępstwie Natalia Kuchta |
31 |
Razem: |
|
284 |
W ramach projektu otrzymaliśmy nowoczesną pracownię informatyczną oraz wyposażenie pracowni matematycznej. Zarówno sprzęt, jak i pomoce były na bieżąco wykorzystywane przez nauczycieli podczas prowadzenia zajęć.
Nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod i technologii w nauczaniu.
W tym okresie odbyły się szkolenia dla nauczycieli w następujących obszarach:
a) szkolenie pt. „Jak wykorzystać komputer na lekcjach przyrody w klasach IV-VI”; 1 dzień, 6h,
b) szkolenie pt. „Czym zadziwić uczniów na matematyce w kasach IV-VI”; 1 dzień, 6h,
c) szkolenie pt. „Programowanie i kodowanie”; 2 dni, 12h,
d) szkolenie pt. „Eksperymentalne nauczanie na lekcjach przyrody”; 1 dzień, 6h,
e) szkolenie pt. „Eksperymentalne nauczanie na lekcjach przedmiotów
matematyczno-przyrodniczych”; 1 dzień, 6h,
f) szkolenie pt. „Jak wykorzystać komputer na lekcji j. obcego”; 1 dzień, 6h,
g) szkolenie pt. „Jak pracować z uczniem uzdolnionym językowo”; 1 dzień, 6h,
h) szkolenie pt. „Metody aktywizujące na lekcji j. obcego”; 1 dzień, 6h,
Uczniowie otrzymywali także stypendia za najlepsze wyniki w nauce (6 uczniów).
Odbyły się także 3 wyjazdy edukacyjne:
1/ 15.02.2018- do Hydropolis- uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
2/ 10.05.2018- Zielonogórski Ośrodek Kultury. Filia Centrum Nauki Keplera. Centrum Przyrodnicze- uczniowie klasy VII i gimnazjum
3/ 12.06.2018r.- Afrykarium Wrocław- klasy I-III szkoły podstawowej
Koordynator projektu
Halina Kuchta