Szkoła bez ławek
2023-09-07
Uczniowie klasy trzeciej tradycyjnie w pierwszym dniu nauki szkolnej nie usiedli w ławkach. Przestrzeń edukacyjną stworzył dla nich las. Nie była to jednak tylko przechadzka po pięknym, zalesionym obszarze. Na uczniów czekało wiele ciekawych zadań.
Podczas trzygodzinnego otulenia lasem trzecioklasiści:
- Obserwowali las, rozpoznawali gatunki drzew po liściach, owocach i zarysie korony.
- Wytyczali koło przy użyciu patyków i sznurka.
- Ćwiczyli swoja sprawność ruchową – były biegi, gimnastyka, rzuty, celowanie.
- W zespołach wykonywali kompozycje w kształcie koła „Leśne mandale” w nurcie sztuki LAND ART.
- Stworzyli wspólną kompozycję w kształcie ryby z wykorzystaniem szyszek i patyków.
- Relaksowali się przytulając do drzewa.
- Zbierali grzyby i rozpoznawali ich gatunki.
- Integrowali po wakacyjnej przerwie.
- Podążając za naturalną potrzebą doświadczania poznawali tajemnice otaczającego ich świata.
- Eksperymentowali, tworzyli i próbowali różnych rozwiązań sięgając po nieszablonowe pomysły podczas realizacji projektów artystycznych rozwijających talenty.
Podczas leśnych zajęć uczniowie mieli okazję pracować według modelu edukacji STEAM ((STEAM to skrót od angielskich słów: Science-nauka w kontekście nauk przyrodniczych, Technology-technologia, Engineering-inżynieria, Arts-sztuka i Maths-matematyka) wykonując zaplanowane przez wychowawcę klasy innowacyjne działania związane z obchodami „Międzynarodowego Dnia Kropki”.
Stwarzanie takich sytuacji edukacyjnych ma na celu:
- dawanie odwagi do sięgania po nieszablonowe pomysły podczas realizacji projektów artystycznych;
- rozwijanie talentów uczniów;
- wszechstronny rozwój i wspieranie logicznego oraz krytycznego myślenia;
- zwiększenie pewności siebie;
- naukę samodzielności w podejmowaniu decyzji.
To był pięknie spędzony czas. Dziękuję rodzicom, paniom Anecie Smogur i Sylwii Małej za pomoc w opiece podczas tej wyprawy oraz piękne zdjęcia.
Notatkę przygotowała wych. klasy 3 Dorota Izdebska