Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego w klasie III
2023-06-13
Zajęcia wyrównawcze z języka obcego - j. angielski
W ramach projektu Akademia Umiejętności realizowano zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego. Na zajęcia uczęszczali uczniowie klasy III. Zajęcia odbywały się w wymiarze 1h tygodniowo i prowadzone były zgodnie z harmonogramem.
Głównym celem zajęć było budowanie większej pewności siebie w posługiwaniu się językiem obcym oraz zwiększenie motywacji do nauki języka obcego, która ma ogromny wpływ na aktywność, chęć poznawania języka, komunikowanie się w nim, a także do podejmowania ryzyka.
Zajęcia z języka angielskiego pozwalały na doskonalenie czterech podstawowych umiejętności językowych: czytania, mówienia, słuchania oraz pisania.
Dzięki zajęciom uczniowie kształtowali postawę ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur. Zajęcia sprzyjały również wzmocnieniu w uczniach wewnętrznej motywacji do nauki języka poprzez wprowadzenie elementów zabawy do nauczania, jak i uczenia się języka. Istotne elementy, które były kształtowane w pracy to: ćwiczenie poprawnej wymowy, akcentacji oraz intonacji poprzez ćwiczenia fonetyczne. Poznanie i utrwalenie poznanej leksyki poprzez poznawanie wyrażeń angielskich. Opanowanie prostych struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości. Wzbogacanie słownictwa, poznanie kultury i tradycji.
W czasie zajęć uczniowie korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu.
Mieli również możliwość utrwalenia słownictwa, zagadnień gramatycznych z zakresu języka angielskiego. Uczniowie doskonalili także sprawności słuchania, mówienia, czytania i pisania w języku angielskim. Udział w zajęciach pozwolił uczniom przyczynił się do wzrostu motywacji do nauki języka angielskiego.
Metody wykorzystane podczas projektu:
- Odgrywanie ról, scenek
- Ćwiczenia indywidualne i w parach.
- Gry i zabawy leksykalno-gramatyczne.
- Oglądowe.
Środki dydaktyczne wykorzystane podczas projektu:
- Programy multimedialne.
- Pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu
- Karty pracy.
- Gry planszowe.
- Krzyżówki.
- Ćwiczenia interaktywne przygotowane przez nauczyciela.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Dzieci były aktywne i chętne do współpracy.
M. Fabijańczyk