Zespół: Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej i Przedszkole w Niechlowie

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego w klasie III

Zajęcia wyrównawcze z języka obcego - j. angielski

           W ramach projektu Akademia  Umiejętności realizowano zajęcia wyrównawcze  z języka angielskiego. Na zajęcia uczęszczali uczniowie klasy III. Zajęcia odbywały się w wymiarze 1h tygodniowo i prowadzone były zgodnie z harmonogramem.

Głównym celem zajęć było budowanie większej pewności siebie w posługiwaniu się językiem obcym oraz zwiększenie motywacji do nauki języka obcego, która ma ogromny wpływ na aktywność, chęć poznawania języka, komunikowanie się w nim, a także do podejmowania ryzyka.

 

    Zajęcia z języka angielskiego pozwalały na doskonalenie czterech podstawowych umiejętności językowych: czytania, mówienia, słuchania oraz pisania.

         Dzięki zajęciom uczniowie kształtowali postawę ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur. Zajęcia sprzyjały również wzmocnieniu w uczniach wewnętrznej motywacji do nauki języka poprzez wprowadzenie elementów zabawy do nauczania, jak i uczenia się języka. Istotne elementy, które były kształtowane w pracy to: ćwiczenie poprawnej wymowy, akcentacji oraz intonacji poprzez ćwiczenia fonetyczne. Poznanie i utrwalenie poznanej leksyki poprzez poznawanie wyrażeń angielskich. Opanowanie prostych struktur gramatycznych stosowanych do wyrażenia teraźniejszości. Wzbogacanie słownictwa, poznanie kultury i tradycji.  

 

          W czasie zajęć uczniowie korzystali z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu.

 Mieli również możliwość utrwalenia słownictwa, zagadnień gramatycznych z zakresu języka angielskiego. Uczniowie doskonalili także sprawności słuchania, mówienia, czytania i pisania w języku angielskim. Udział w zajęciach pozwolił uczniom przyczynił się do wzrostu motywacji do nauki języka angielskiego.

Metody wykorzystane podczas projektu:

- Odgrywanie ról, scenek

    - Ćwiczenia indywidualne i w parach.

     - Gry i zabawy leksykalno-gramatyczne.

     - Oglądowe.

Środki dydaktyczne wykorzystane podczas projektu:

- Programy multimedialne.

- Pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu

- Karty pracy.

- Gry planszowe.

- Krzyżówki.

- Ćwiczenia interaktywne przygotowane przez nauczyciela.

 

Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem. Dzieci były aktywne i chętne do współpracy.

                                                                                                                                      M. Fabijańczyk